צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
ריבית משכנתא ממוצעת

ריבית משכנתא ממוצעת

ריבית משכנתא ממוצעת – רקע

ריבית משכנתא ממוצעת, המושג משכנתא נראה מושג ערטילאי ואפילו מעורר חשש וחוסר עניין אצל רוכשי הדירות שמתמודדים עם האתגר הלא פשוט של רכישת דירה. למרות המורכבות של העניין. אולם על מנת שתוכלו להגיע למשכנתא אופטימלית עבורכם, כדאי שתכירו את הנתון הזה.

מהי ריבית משכנתא ממוצעת?

ריבית ממוצעת על משכנתא הוא נתון שמפרסם בנק ישראל אחת לחודש ומשקף את ממוצע הריביות שקיבלו כלל הלקוחות שלקחו משכנתא בבנקים בחודש שחלף. נתון זה אינו משקף בהכרח את הריבית שתקבלו אתם במשכנתא שכן מדובר כאמור בריבית ממוצעת בלבד אך בהחלט יכול לתת לכם קנה מידה לריביות המקובלות כיום ויתרה מכך גם יכול לסייע לכם לגלות מה מגמת הריבית במשק. אם תבדקו נתונים של השנים האחרונות, תוכלו לזהות האם הריבית במגמת עליה או במגמת ירידה וגם מה הריבית הכי גבוהה או הכי נמוכה שהייה נהוגה בשנים האחרונות. ריבית משכנתא ממוצעת היא גם הנתון שבעזרתו מחשבים את הקנס במקרה של פירעון מוקדם של המשכנתא. אם הריבית הממוצעת במשק ביום בו אתם רוצים לפרוע את המשכנתא, נמוכה מהריבית שלכם בהלוואה, תאלצו לשלם קנס בגין הפרשי ריבית אם לקחתם את המשכנתא במסלול ריבית קבועה.

מה משפיע על גובה הריבית הממוצעת?

הריבית הממוצעת על המשכנתאות כאמור משקפת את הריביות שקיבלו סך הלווים בחודש שחלף, ברגע שהריבית במשק עולה, יעלו הריביות של כלל הלקוחות וכך הריבית הממוצעת תעלה. בתקופה בה ישנו ביקוש למשכנתאות שעולה על ההיצע, הבנקים יתחרו פחות על הלקוחות והריביות במשק יעלו וכך גם הריבית הממוצעת. הריבית בממוצעת מחושבת על משכנתאות לדיור וגם על משכנתאות שנתנו על חשבון נכס קיים לכל מטרה. גם ריבית בנק ישראל בסופו של דבר משפיע על הריבית הממוצעת שכן ברגע שריבית הפרים במשק עולה, בסופו של דבר תעלה גם הריבית על יתר המסלולים וכך גם הריבית הממוצעת. יש להדגיש שבניגוד למסלול הפריים עליו לבנק ישראל ישנה השפעה ישירה והוא יכול לעלות אותה או להוריד אותה, על הריבית הממוצעת אין לאף אחד השפעה באופן ישיר כי היא פשוט תחשיב ממוצע של הריביות שנתנו הבנקים בחודש שחלף.

ריבית משכנתא ממוצעת

לסיכום, אתם בוודאי מבינים שריבית מכל סוג ובין השאר גם ריבית ממוצעת הנה דבר דינמי ומושפע מגורמים שונים. כדי לקבל את הריבית הטובה ביותר בעבורכם מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות מומחה שיכוון אתכם לדבר הנכון ביותר בעבורכם.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

ראו גם: מחשבון משכנתא וגם טבלת ריבית משכנתא

No ratings yet.

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות