צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
הריבית על המשכנתא שוב יורדת

האם הריבית על המשכנתא מתחילה שוב לרדת? איך משפיע מצב הנדל"ן היום על שוק המשכנתאות והריביות?

האם הריבית על המשכנתא מתחילה שוב לרדת?

כפי שסיפרנו לכם בפוסטים האחרונים, בחודשים האחרונים חלה ירידה קלה בריביות על המשכנתא. בשנת 2016 שוק המשכנתאות הגיע לרוויה מסוימת שכן מצד אחד הבנקים ביצעו משכנתאות בסכומי שיא הגבוהים משמעותית מהיעדים שהציבו לעצמם ומצד שני בנק ישראל הטיל על הבנקים מגבלות במתן האשראי, מה שגרם להם להיות במצוקה של כסף זמין ונזיל להלוות לרוכשי הדירות. סיטואציה זו גרמה לבנקים להעלות את הריביות בצורה משמעותית ולא פרופורציונלית, מה שהוביל לקפיצה משמעותית בהחזרים החודשיים על המשכנתא ולהיעדר תחרות אמיתית בין הבנקים. לעומת זאת שנת 2017 נפתחה בירידה בהיקף עסקאות הנדל"ן וכך הבנקים שוב ולחזר חזרו לחזר אחרי הלקוחות על ידי מבצעים והטבות שונות והורדות ריבית.

האטה בשוק הנדל"ן

כאמור בשנת 2017 החל קיפאון מסוים ברכישת דירות ובעיקר דירות חדשות. אחת הסיבות לכך היא תוכנית מחיר למשתכן של משרד השיכון מה שגורם לזוגות צעירים להמתין לפתיחת מכרזים והמתנה לתוצאות ההגרלה של הפרויקטים וכתוצאה מכך נמכרו פחות דירות חדשות. יש להדגיש שאין מדובר במצב של ירידת מחירים או מצב של חוסר ביקוש לדירות אלא במצב בו הרוכשים נמצאים בהמתנה ומצפים לבאות. הבנקים מבחינתם החלו מעט להילחץ שכן היעדים שלהם חודשיים ושנתיים ולכן אם קצב העסקאות אינו מספק, עליהם לחזור ולהתחרות על הלקוחות על מנת להגדיל את חלקם ולעמוד ביעדים. יחד עם זאת, כפי שנאמר, סיטואציה זו היא נקודתית ובשלב כלשהו הרוכשים יחזרו לשוק ובגדול שכן עדיין ישנו מחסור גדול בדירות ולכן עם חזרת הרוכשים לשוק, היקף המשכנתאות יעלה שוב ויתכן שהבנקים יחזרו לעלות את מחירי המשכנתאות. חשוב לציין ברקע שלמרות העלייה החדה בריבית בשנת 2016 והירידה הקלה בשנת 2017, ריבית בנק ישראל אינה השתנתה ועומדת על ריבית מינימלית של 0.1%, עם העלאת הריבית שתבוא בעתיד וללא קשר למצב שוק המשכנתאות, יתכן ונראה שוב העלאת ריביות על המשכנתא.

אז מה הצפי להמשך מבחינת הריבית על המשכנתא?

כפי הנראה כעת, ירידת הריבית שהחלה בתחילת שנת 2017 נבלמה והריבית עדיין לא הגיע ולא צפויה להגיע לרמות שהיו בתחילת שנת 2016. ככל שהסטטוס קוו ישמר ולא נראה שינוי דרמטי בהיקף הבניות החדשות באמצעות תוכנית מחיר למשתכן או בכלל, לא צפויות ירידות מהותיות או שינויים משמעותיים בריבית בשנת 2017. אם השוק יוצף בדירות חדשות יתכן ונראה האטה או ירידה קלה במחירי הדירות אך עליה בריבית על המשכנתא ומצד שני אם תתחלף ממשלה לדוגמא ותוכנית מחיר למשתכן תיפסק, אנו עלולים לחזור למצב של אי ודאות, קיפאון בעסקאות וסביבת ריבית נמוכה יותר לתקופה זו. על מנת להגיע לסביבת ריביות נמוכה ושמירה על יציבות, על הממשלה להראות יציבות לאורך פרק זמן ארוך בכמות התחלות בניה כך שתספק את הביקושים הרבים לדירות, תחזיר את אמונם של הרוכשים ותייצב את שוק המשכנתאות אשר חווה בשנים האחרונות שינויים רבים, מתוך מטרה להקטין את הסיכון ולשמור על יציבות הבנקים ונוטלי המשכנתאות.

לחישוב החזרים חודשיים על המשכנתא הנחוצה לכם היכנסו ל-מחשבון משכנתא

האם הריבית על המשכנתא מתחילה שוב לרדת

 

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

No ratings yet.

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות