צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
הקלות והחזרי מס למשכנתא

הקלות והחזרי מס למשכנתא – איך זה עובד? (מאמר אורח)

רכישת דירה למגורים הנה צורך חשוב ומרכזי של מרבית אזרחי ישראל אשר משקיעים הון רב בכך, ולמעשה עובדים שנים רבות על מנת לאפשר לעצמן מימוש של חלום זה.

מחירי הדירות עולים בשנים האחרונות מעת לעת בשל סיבות שונות, ולרוב כל מי שהתמהמה ברכישת דירת מגורים נאלץ לשלם הרבה יותר מאוחר יותר. זוגות צעירים הם הצרכנים הרבים ביותר של דירות חדשות ובמקרים רבים אין הם יכולים לממן בכוחות עצמם את העלויות הכרוכות בדירות חדשות. גם בעלי דירות אשר רוצים לשדרג את מגוריהם ומתעתדים לרכוש דירות גדולות יותר חייבים להוסיף סכומים בלתי מבוטלים לצורך כך. לכל אלה ואחרים נוספים קיימת אפשרות לקבלת משכנתא מבנקים למשכנתאות.

ראשית, מהי משכנתא?

משכנתא היא למעשה הלוואה שנותן הבנק ועל מנת להבטיח החזרתה הוא משעבד את הנכס עבורו ניתנה הלוואה לטובתו – הלווה חייב לכלול הון ראשוני ממקורותיו העצמיים כאשר הבנק משלים את היתר. תנאי המשכנתא משתנים מבנק לבנק וכל לווה יכול לבדוק ולהחליט על המשכנתא הנוחה לו מכל הבחינות. שיקולים חשובים בבחירת משכנתא הם סכום המשכנתא שהבנק מאפשר, אחוז הריבית, תנאי החזר, מסלולי החזר, פדיון מוקדם ועוד. יש צורך לתכנן את כל אלה על מנת להיות מסוגלים לעמוד בתנאי ההחזר. במידה והלווה לא עומד בסכומי ותנאי ההחזר יכול הבנק לקחת את הבית לעצמו ולמכור אותו לאחרים.

הקלות מס אפשריות

לצורך קבלת משכנתא מחייב הבנק את הלווה לעשות ביטוח חיים ומבנה. במידה והלווה (או אחד מבני הזוג במקרה שההלוואה רשומה על שניהם) נפטר אזי ביטוח החיים מחזיר לבנק את ההלוואה. הלווה משלם סכום כסף מסוים לביטוח החיים מדי חודש והוא נקבע על פי קריטריונים שונים וביניהם: סכום ההלוואה, גיל המבוטחים ומצב בריאותם.

ישנה אפשרות להקלות מס במקרים כאלו והם מתבטאות בהחזרי מס בגין הפרמיה המשולמת עבור ביטוח החיים. מס הכנסה מכיר בתשלום הפרמיה כהוצאה מוכרת ולכן, ניתן להזדכות ב25% מהתשלום. לדוגמא אם הפרמיה החודשית עבור ביטוח החיים הינה 200 ש"ח אזי 50 ש"ח מהם יופחתו מתשלום מס ההכנסה  החודשי המגיע לרשויות.

הטבות מס לעצמאיים

עצמאים המנהלים עסק מהבית, ויש כאלו לא מעט בימנו, יכולים ליהנות מהטבת מס נוספת – הם יכולים לכלול את הוצאת הריבית על המשכנתא במסגרת כלל ההוצאות המותרות להם במסגרת הפעילות מהבית.

הן שכירים והן עצמאים חייבים לשמור את המסמכים השונים ואת האישורים הניתנים להם מחברות הביטוח אשר נועדו לרשויות המס. באישורים נרשמים הפרמיות השנתיות ששולמו עבור ביטוח החיים. רואי חשבון יכולים להכין דוח שנתי עבור הלקוח ולכלול בו מסמכים אלו. כך, יכולים כל נוטלי המשכנתא לקבל את החזרי המס המגיעים להם. מדובר בסכומים לא מבוטלים שמצטברים לאורך השנים. שכן, משכנתאות נוטלים לטווח ארוך ולעיתים עד 25 שנים.

מומלץ להתעדכן מעת לעת וללמוד עוד בנושא באמצעות גורמים מקצועיים ומאגרי מידע שונים מקוונים ברשת המעניקים ייעוץ בנושאי מיסוי וכן לבדוק זכאות להחזרי משכנתא בסיוע מומחים למיסוי אשר מכירים היטב את החוק והשלכותיו השונות בתחום.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

הקלות והחזרי מס במשכנתא

No ratings yet.

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות