צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
לקיחת משכנתא לקניית דירה חדשה

לקיחת משכנתא לקניית דירה חדשה – מידע והמלצות (מאמר אורח)

עייפתם לעבור מדירה שכורה אחת לאחרת? מתעניינים בנושא דירות חדשות מקבלן כדי לרכוש דירה קבוע ולהבטיח את עתידכם היציב, או לפחות את עתיד ילדכם? מחירי הדירות לקנייה יקרות מאוד, ולכן מרבית האנשים לוקחים משכנתא לקניית דירה חדשה. המשכנתא היא בעצם הלוואה לטווח ארוך של עד 30 שנים. קיימים סוגים רבים ושונים של משכנתאות כשהנפוצה שבהן היא משכנתא לרכישת דירה.

כיצד לוקחים משכנתא

ראשית, לאחר שעיינתם בקטלוגים וראיתם דירות חדשות מקבלן, אתם מקבלים את ההחלטה המכריעה של לקיחת משכנתא לדירה חדשה. שנית, אתם ניגשים לבנק באופן עצמאי או באמצעות יועץ משכנתאות פרטי, כדי לקחת את ההלוואה. הבנק מצדו ילווה לכם את הכסף הדרוש, אך גם ידרוש מכם תשלום חודשי בשילוב תשלום ריבית על המשכנתא. בעקבות העלייה במחירי הנדל"ן הבנקים מגלגלים את הסיכון ללקוח, ולכן הם לוקחים ריבית גבוהה יותר על ההלוואה.

מסלולי המשכנתא

קיימים כמה מסלולים עבור משכנתא לקניית דירה חדשה. אלה עיקרי מסלולי המשכנתא הקיימים כיום:

  • משכנתא בריבית קבועה לא צמודה – זוהי אחת המשכנתאות הנוחות הקיימות, במיוחד אם המשק הישראלי יוצר מצב של ריבית לא גבוהה במיוחד. היתרון במסלול זה הוא שהלווה ממשיך לשלם את הריבית שסוכם עליה מלכתחילה, גם אם הריבית או המדד יעלו בהמשך. החיסרון במסלול זה הוא שעלול להיות קנסות במקרה של פירעון מוקדם של המשכנתא.
  • משכנתא לא צמודה בריבית פריים – מסלול זה הינו בריבית משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל ואינו צמוד למדד. הסיכון במסלול זה עלול להיות גבוה, משום שריבית הפריים עלולה לעלות לסכומים גבוהים. המסלול מתאים לאדם הפוחד מאינפלציה גבוהה בשוק, והוא משתלם למקרים שבהם הריבית במשק נמוכה יחסית. היתרון העיקרי במסלול זה הוא שקיימת אפשרות לפרוע את ההלוואה בכל זמן נתון מבלי לשלם קנסות.
  • משכנתא בריבית משתנה צמודה/לא צמודה למדד – במסלול זה הריבית קבועה ל-5 שנים ומתעדכנת בכל 5 שנים על פי תשואה של אגרות חוב ממשלתיות (צמודות או לא צמודות) בתוספת מרווח בנקאי קבוע. היתרון במסלול זה שהריבית נמוכה יותר לעומת מסלול ריבית קבועה וגם יש תחנות יציאה כל 5 שנים. החיסרון הוא שהריבית יכולה להעלות בכל נקודות שינוי.
  • משכנתא בריבית קבועה צמודה מדד – גם כאן כמו בריבית קבועה לא צמודה, הריבית היא קבועה לכל התקופה ואף נמוכה יותר מהריבית של המסלול הקבוע והלא צמוד אך החיסרון הוא שהמשכנתא צמודה למדד וגם כאן עלולים להיות קנסות במקרה של פירעון מוקדם של המשכנתא.

כיצד בוחרים את המסלול הנכון

לקיחת משכנתא לדירה חדשה  אינה דבר של מה בכך. מומלץ לבחון את המסלולים השונים לפני שבוחרים משכנתא, להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי ובסופו של דבר לעשות את הבחירה הנכונה. כפי שראינו, למסלולי המשכנתאות יתרונות לא מעטים, אך גם חסרונות וסיכונים. מסיבה זו נוהגים לשלב בין מספר מסלולים, כדי לפזר את הסיכונים.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

לקיחת משכנתא לקניית דירה חדשה

No ratings yet.

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות