צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
לשכור או לקנות

לקנות או לשכור? אולי בכלל להשקיע?

רוצים לקנות דירה אבל מתלבטים האם זה הזמן או שאולי כדאי עדיין להמשיך לגור בשכירות? התשובות כאן במאמר

בתקופה בה שוק הנדל"ן עדיין רותח, רבים מתחבטים בשאלה האם כדאי לקנות או לשכור דירה? מצד אחד לא בטוח שיש לנו כרגע את היכולת הכלכלית להעמיד הון עצמי מספיק ולשלם את ההחזר החודשי על המשכנתא, אך מצד שני מחירי הדירות כל הזמן עולים ואולי אם נחכה עוד קצת, נפסיד יותר כסף ונאחר את הרכבת.

לקנות או לשכור דוגמא מספרית

לצורך דוגמא ניקח זוג צעיר ונבחן את מצבם הפיננסי לאחר 5 שנים ו 10 שנים במידה וימשיכו לגור בשכירות או במקרה שירכשו דירה למגורים או השקעה. זוג בני 30 אשר מרוויחים יחד 16,000 ₪ נטו. גרים בדירת 3 חדרים בקרית אונו בשכירות בגובה 4,000 ₪ לחודש. ברשותם 300,000 ₪ הון עצמי, חוסכים 500 ₪ בחודש.

לקנות או לשכור דוגמא

כפי שניתן לראות, מצבם את הזוג בכל מקרה צפוי להיות טוב יותר במקרה ויבחרו באופציה של רכישת דירה, בין אם מדובר ברכישת דירה למגורים ובין אם מדובר ברכישת דירה להשקעה. במקרה וחיפשתם דירות למכירה אך לא מצאתם דירה למגורים בתקציב שלכם, שקלו לקנות דירה להשקעה. במידה ותבצעו השקעת נדל"ן נבונה, תוכלו להגדיל את ההון העצמי שלכם ולהגיע לעסקה הבאה עם עם הון עצמי גבוה יותר, אשר יאפשר לכם לקנות דירה מתאימה למגורים. למרות כל האמור לעיל, לא בכל סיטואציה תוכלו לרכוש דירה למגורים ואף לא להשקעה. לעתים זה עשוי להיות בגלל שההון העצמי שצברתם עד כה, נמוך מידי ולעתים זה יהיה מהסיבה שההכנסות שלכם נמוכות ואינן מאפשרות לקבל משכנתא. לצורך כך ריכזנו עבורכם מספר תרחישים שונים של הון עצמי ויכולת החזר חודשית של משכנתא, עם המלצה האם כדאי במקרה שלכם להמשיך ולגור בשכירות, לקנות דירה למגורים או לקנות דירה להשקעה.

לקנות או לשכור – טבלת תרחישים והמלצות

לקנות או לשכור

כפי שאתם יכולים לראות בטבלה, לא בכל מחיר כדאי לרוץ ולקנות דירה. אם צברם הון עצמי מספק וההכנסה החודשית שלכם מאפשרת לעמוד בתשלומי המשכנתא, תוכלו לקנות דירה למגורים או השקעה. אם ההון העצמי שלכם עדיין נמוך או שההכנסה החודשית שלכם נמוכה, כדאי שתמשיכו לחסוך ולהשקיע בקרירה שלכם כדי להגדיל את ההכנסה שלכם וההון שלכם, עד שתוכלו להרשות לעצמכם לרכוש דירה.

לביצוע סימולציות החזר חודשי נוספות, היכנסו ל-מחשבון משכנתא.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

No ratings yet.

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות