צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
משכנתא מעבר לקו הירוק

משכנתא מעבר לקו הירוק – למה חשוב לשים לב?

משכנתא מעבר לקו הירוק

לא כולם שמים לב לכך אך ישנו הבדל, לעתים מהותי, בין לקיחת משכנתא בישוב הנמצא מעבר לקו הירוק לעומת ישוב הנמצא בתחומי הקו הירוק. בעבר היו בנקים שלא היו מוכנים לתת כלל משכנתא מעבר לתחומי הקו הירוק. כעת אפשר להגיד שכל הבנקים מאשרים משכנתא מעבר לקו הירוק, יחד עם זאת, לא תמיד כל הבנקים מאפשרים לקבל את המימון המקסימלי האפשרי על פי הנחיות בנק ישראל (עד 75% מערך הנכס לרוכשי דירה ראשונה) וישנם בנקים שאף מגבילים את שיעור המימון ל 60% מערך הנכס ופחות.

למה חשוב לשים לב כאשר רוכשים נכס מעבר לקו הירוק?

  1. טופס 4 – בחלק מהישובים מעבר לקו הירוק, בגלל נושאים ביורוקרטים או משפטיים, לא מתאפשר לתת טופס 4 לנכסים בישובים שונים או בפרויקטים שונים ולכן כאשר אתם רוכשים נכס בישוב מעבר לקו הירוק, עליכם לוודא אם לנכס יש טופס 4 ובמידה ואין, לבדוק עם הבנקים למשכנתאות האם הנושא מקובל עליהם.
  2. אחוז מימון – כפי שצוין לעיל, ישנם בנקים שמגבילים את שיעור המימון שהם מאשרים מעבר למגבלה של בנק ישראל ולכן כאשר אתם מתעניינים ברכישת נכס מעבר לגבולות הקו הירוק, יש לוודא עם הבנקים מה שיעור המימון שהם מוכנים לאשר לכם.
  3. רישום הנכס – בשונה מנכס שנמצא בתחומי הקו הירוק אשר רשום לרוב בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל, נכסים הנמצאים מעבר לקו הירוק, אינם יהיו רשומים בטאבו ולרוב הם יהיו רשומים בחברות משכנות, במנהל האזרחי, בהסתדרות הציונית/הסוכנות היהודית או בטאבו הירדני. רישומים במנהל האזרחי או בהסתדרות הציונית לרוב נחשבים מועדפים על הבנקים ונחשבים כמעט כמו טאבו רגיל, לעומת זאת נכסים הרשומים בחברות משכנות או בטאבו הירדני פחות מועדפים על הבנקים ואף ישנם בנקים שאינם מאשרים משכנתא על נכסים הרשומים במקומות אלו. לכן, לפני שאתם רוכשים את הנכס וגם אם קיבלתם אישור עקרוני כללי למשכנתא, וודאו עם הבנק בעזרת עורן הדין שלכם או בעזרת יועץ המשכנתאות שלכם, האם רישומי הנכס מקובלים על הבנק.
  4. רכישת נכס מקבלן – הבנקים למשכנתאות מעדיפים לתת משכנתא לנכס בבניה הנרכש מקבלן כאשר ישנו בנק שמלווה את הפרויקט. ברוב הפרויקטים אשר נבנים מעבר לקו הירוק, אין ליווי בנקאי. במקרים אלו יתכן קושי בקבלת המשכנתא, הבנקים לעתים יגבילו את סכום המשכנתא שהם מוכנים לתת או שיציבו תנאי כי המשכנתא תינתן רק בשלב מתקדם של הבניה (לפחות גמר שלד). למרות שרוב הקבלנים מודעים למגבלות אלו, לא בטוח שהם יספרו לכם אותם מראש ומכיוון שחובת התשלומים במועדם חלה עליכם, כדאי לבדוק עם הבנקים למשכנתאות, באיזה שלב הם יהיו מוכנים לתת לכם את כספי המשכנתא.
  5. ריביות משכנתא מכיוון שמשכנתא מעבר לקו הירוק מוגדרת משכנתא מסוכנת יותר בבנקים, ומכיוון שהתחרות על משכנתאות כאלו נמוכה יותר, יתכן וחלק מהבנקים ינצלו את המצב לתת ריביות גבוהות יותר מהרגיל. למרות זאת, אל תסתפקו באישור המשכנתא בלבד ואל תתנו לבנק לתת לכם תחושה שהוא בכלל עושה לכם טובה שהוא מאשר לכם את המשכנתא ולכן אין בכלל טעם לדבר על הריביות ובצעו בדיקה מקיפה בין הבנקים השונים, יתכן ותגלו פערי ריביות גבוהים מהרגיל לעומת עסקאות "רגילות". במקרה הצורך, היעזרו ביועץ משכנתאות חיצוני לבנק אך וודאו כי יש לו ניסיון במשכנתאות שניתנות מעבר לקו הירוק.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

משכנתא מעבר לקו הירוק

4/5 (1)

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות