צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
תנאים לקבלת משכנתא

תנאים לקבלת משכנתא

תנאים לקבלת משכנתא

ללקיחת משכנתא ישנם קריטריונים שנקבעו על ידי בנק ישראל ועל ידי הבנקים למשכנתאות. הסיבה לכך היא על מנת לוודא כי נוטל המשכנתא יוכל לעמוד לאורך זמן בתשלומי המשכנתא על מנת שהבנק לא יאלץ לפנות אותו מהדירה שלו ולשם כך הבנק מבצע בדיקות היתכנות שונות.

חשוב מאוד שתהיה הכנסה יציבה קבועה

אחד מתוך תנאים לקבלת משכנתא, והוא תנאי עיקרי אצל כל הבנקים, הוא הכנסה יציבה וקבועה של לוקח המשכנתא. אם מבקשים משכנתא, ואין תלושים חודשיים מסודרים, או אם הנכם עצמאים ואין לכם שומת מס שמראה על הכנסה קבועה ויציבה מהעסק, הבנק עלול לסרב לתת לכם משכנתא, מתוך הבנה שלא תוכלו לשלם אותה. עוד חשוב הוא כי ההחזר החודשי הצפוי לא יעלה על שליש מהשכר החודשי הממוצע שלכם נטו.

תנאים לקבלת משכנתא

היסטורית אשראי

מכיוון שהבנק לא יכול לחזות את העתיד, הוא מסתמך בין היתר על העבר שלכם, אם היה לכם בעבר החזרי צ'קים בחשבון, פיגורים בהלוואות, תיקי הוצאה לפועל וכדומה, הוא עלול לסרב לתת לכם משכנתא אלא אם החוב נסגר ויש לכם הסבר שמניח את הדעת לסיבה שגרמה לכך.

הון עצמי מינימלי

לא משנה כמה אתם מרווחים, על מנת לקבל משכנתא עליכם להביא כסף מהבית על מנת להראות רצינות שאתם לא מסתמכים רק על כספי הבנק ועל מנת להקטין את החשיפה והסיכון של הבנק. רוכשי דירה ראשונה נדרשים להעמיד הון עצמי מינימלי של 25% מערך הנכס, מי שמשדרג דירה קיימת נדרש להציג הון עצמי של כ 30% מערך הדירה ומי שרוכש דירה נוספת להשקעה, נדרש להציג הון עצמי של 50% מערך הנכס הנרכש.

מה עושים כאשר הבנק מסרב לתת משכנתא?

בדרך כל שהבנק מסרב לתת לכם משכנתא זה איתות כי המשכנתא גדולה עליכם. לא תמיד זה המצב, לעתים מכיוון שלא הגשתם את הבקשה בצורה נכונה או לא הסברתם את עצמכם לבנק כמו שצריך או החסרתם מהם נתונים חשובים, הם עלולים לדחות את בקשתכם למשכנתא. על מנת להימנע ממצב זה, כדאי לבצע תהליך זה באמצעות יועץ משכנתא פרטי מקצועי על מנת שינחה אתכם או יגיש בשמכם את בקשת המשכנתא. כשם שלא פונים לבית משפט ללא עורך דין, כך לא מומלץ לגשת לבנק ללא יועץ משכנתאות אלא אם אתם בטוחים שיש לכם את הניסיון והידע לכך

הבנק נוהג לאשר החזר חודשי למשכנתא של עד 33% מההכנסות, ההמלצה של יועצי המשכנתאות הפרטיים עומדת על החזר חודשי של 25% מההכנסות, בדקו במחשבון משכנתא היכן אתם עומדים בסקלה.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

5/5 (1)

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות