צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
שפיצר
שירותי ייעוץ |

מעקב אחר משכנתא

קוביה בתוך ריבוע כסמל לביטוח משכנתא
סימן פלוס כסמל למעקב אחר המשכנתא
מעגל כסמל למיחזור משכנתא
כוכבית כסמל למשכנתא חדשה

גם אם כבר לקחתם משכנתא בעבר ואפילו אם ביצעתם בדיקת מחזור משכנתא בעבר ולא נמצאה לכם כדאיות למחזור המשכנתא, אין זה אומר שהמשכנתא תקינה ואין צורך לבדוק אותה שוב לאורך השנים. כשם שהנכם הולכים לבצע בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים (כך אנחנו מקווים), מומלץ לבדוק את המשכנתא אחת לשנה שנתיים.

מעקב אחרי משכנתא הוא חלק חשוב בניהול נכון של ההוצאות החודשיות שלכם. תשלום המשכנתא הוא מהתשלומים החודשיים הגבוהים ביותר בכל משפחה וניתן לצמצם אותו משמעותית באמצעות מעקב נכון.

לאחר סיום תהליך לקיחת המשכנתא אנו רוצים להירגע ולהתנתק מהריצה לבנק ומהתהליך המייגע של פגישות, בירורים ולחצים רבים הנובעים מהתהליך בעל המשקל הרב על כתפינו. אולם ניסיון מלמד כי חשוב להמשיך ולעקוב לאורך הזמן על התהליך ולא להזניחו כך שנוכל לפקוח עין באופן חכם ולחסוך כסף רב.

למה חשוב לבצע מעקב אחר משכנתא?

שוק המשכנתאות הינו שוק דינמי תחרותי ומתפתח המייצר כל הזמן מסלולים ומוצרים חדשים צמודים ולא צמודים אשר רבים מהם מאפשרים תחנות יציאה ללא קנסות. בנוסף גם הנתונים האישיים והיכולות הכלכליות שלנו משתנות לאורך השנים (כגון גידול או קיטון בהכנסות, ירידה או עליה בהוצאות, הרחבת התא המשפחתי ועוד) ולכן מומלץ גם להתאים את המשכנתא לאורך החיים המשתנה.

חשוב לבצע בדיקה תקופתית זו עם יועץ משכנתאות אובייקטיבי וחיצוני לבנק, נכון להיום בדיקות אלו מבוצעות חינם על ידי יועצי משכנתאות אשר ישמחו לבדוק לכם את המשכנתא ללא עלות וללא התחייבות בתקווה שאם תמצא כדאיות למחזור המשכנתא, תעזרו בשירותים המלאים שהם מציעים.

מעקב אחר משכנתא כיצד עושים זאת

מעקב שוטף אחר המשכנתא מאפשר ניהול שוטף והתאמה הנדרשת לאורך הזמן לשינויים שחלים בחיינו ושינויים במצב המשק. מעקב שכזה יכול להוביל למסקנה כי משתלם למחזר את המשכנתא או לחילופין לעצור ולקחת פסק זמן בתשלום המשכנתא לפרק זמן מסוים. ישנם מקרים בהם תוכלו להשתמש במשכנתא לצורך קבלת הלוואה נוספת לכל מטרה שהיא.
אורח חיינו משתנה עם השינויים ומוביל לשינויים כלכליים בניהול משק הבית.

ההכנסות ביום החתימה עשויות להשתנות עם השנים כמו גם הרחבת המשפחה. שינויים אישיים אלו כמו גם כניסת סכומי כסף משמעותיים לדוגמא מקרן השתלמות שנפרעת או מנגד גידול בהוצאות החודשיות הם גורמים אשר חשוב להתייחס אליהם ולבצע הערכה מחדש. מסלולי המשכנתא משתנים עם השנים ומומלץ לברר האם קיים מסלול משתלם יותר מהמקורי.

יתרונות וכדאיות

כאמור שינויים אישיים מהווים גורם אחד וגורם נוסף הדורש הערכה שוטפת הוא השינויים בשוק הכלכלי ובפרמטרים מרכזיים המשפיעים על המשכנתא שלכם כמו גובה ריביות ומדדים. מודעות לגורמים הללו חשובה וטוב שתוביל לקבלת ייעוץ מחברת ייעוץ משכנתאות לצורך בחינת המשכנתא הנוכחית ומידת התאמתה לצורכיכם ויכולתכם.

המעקב מתבצע בתאום עם הבנק בו לקחתם את המשכנתא תוך ברור יתרת ההלוואה ועמלות שונות במקרה של פירעון מוקדם, מחזור, התנאים במסלולים השונים ועוד. כאמור הסתייעות ביועץ משכנתאות יבטיח מעקב יעיל ומקצועי תחת עין מיומנת ובקרה שכזה בוא יעקוב באופן קבוע אחר השינויים במשק ויעדכן אתכם בצעדים הכדאיים היכולים להביא לחיסכון.
דוגמא לכדאיות המעקב ניתן לראות ביחס לריבית פריים מיניסטר.

בסוף יולי 2014 ריבית הפריים הייתה נמוכה יחסית ועמדה על 2% לעומת אפריל 2011 בו עמדה על 4.5% ובשנת 2002 שיעורה היה 10%. במידה ולקחתם משכנתא ששליש ממנה (300 אלף) הינו בריבית פריים ל15 שנה ההחזר החודשי יעלה ב150 ₪ בכל עלייה באחוז. לחילופין ירידה בריבית הפריים הייתה מוזילה את ההחזר החודשי לבנק כלומר במצב שכזה שינוי אינו כדאי.

בדיקה תקופתית

גם במידה ובדקתם את האפשרות למחזור המשכנתא ומצאתם שאינה כדאית אין זה אומר כי ניהול מעקב אחר המשכנתא ובדיקת תקינותה אינם נחוצים. שוק המשכנתאות הוא שוק דינמי המתפתח לאורך השנים ומייצר מסלולים חדשים אשר מאפשרים במקרים רבים תחנות יציאה ללא קנסות. בדיקה קבועה על ידי יועץ משכנתאות אובייקטיבי וחיצוני לבנק אשר דואג לאינטרסים, לצרכים וליכולות שלכם חשובה וכדאית. הבדיקה ניתנת במקרים רבים בחינם וחוסכת עבורכם דאגה והוצאות שניתן לחסוך.
ניהול משכנתא נכון עשוי לחסוך בעבורכם סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה ומאפשר הזדמנויות ליהנות ממה שהשוק מציע ומונע טעויות ועלויות שאינן הכרחיות. לאחר השלמת עסקת המשכנתא חשוב להמשיך ולעקוב אחריה ולמצות אפשרויות אשר השוק מציע. הסתייעות בחברת ייעוץ הינה דרך נוחה ובטוחה לעשות זאת. שינויים אישיים או שינויים בשוק הכלכלי יובילו להתאמת המשכנתא לתנאים החדשים ולאינטרסים שלכם.

שאלות בנושא מעקב אחר משכנתא

איך עוקבים אחרי המשכנתא?

הבנקים השונים מציעים עבורכם מגוון שירותי מעקב אחר משכנתא למעקב נוח אחרי המשכנתא. בין אם מדובר בשיחת טלפון לנציג, דיוור במייל או אתר אינטראקטיבי המאפשר בדיקה נוחה בכל רגע נתון. בנוסף חשוב ללמוד ולהבין את הפרטים השונים המוצגים עבורכם.

האם ניתן להיעזר ביועץ משכנתאות?

ניתן להיעזר ביועץ משכנתאות ואף רצוי. יועצים אלו יכולים לבדוק עבורכם כדאיות ולעדכן אתכם במקרים אלו. יועצים אלו מבינים ומכירים את האפשרויות השונות ויכולים לעקוב אחריהן בצורה יעילה יותר.

איך ניתן לקבל את המידע מהבנק?

לצורך מעקב ניתן לבקש את המידע מנציג הבנק שלכם ואף לבקש שם משתמש וסיסמא לאתר האינטרנט שלהם בו תוכלו לעקוב אחר מצב המשכנתא שלכם בכל רגע.

איך לבדוק כדאיות של מיחזור משכנתא?

הכדאיות מתבטאת כאשר החיסכון עולה על ההוצאות הנילוות לפירעון המוקדם. בבדיקה של כדאיות המיחזור, יש לבדוק את עמלת הפירעון המוקדם אותה יש לשלם, התנאים המחודשים של המשכנתא הממוחזרת וההוצאות הנוספות.

כמה זמן מצריך מעקב אחרי משכנתא?

אומנם השוק הוא והמדדים השונים הם תנודתיים, אך לא תנודתיים עד כדי כך. לאחר רכישת הבנה בסיסית על התנהלות השוק בדיקה חודשית קצרה יכולה לספק עבורכם את המידע הדרוש על מנת לקבל את התמונה של מצב המשכנתא שלכם.

רוצים ייעוץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי של יועץ משכנתאות מומלץ על ידי משכנתא מאסטר? השאירו לנו פרטים כאן ויועץ משכנתא יחזור אליכם בהקדם, ייעוץ משכנתא ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

ראו גם: מחשבון משכנתאות

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות