צרו עימי קשר
mobile menuתפריט ראשי
[072-2710779]072-2710779
טיפים למשכנתא ברכישה מקבלן

טיפים למשכנתא ברכישה מקבלן

בתקופה שמחירי הדירות עולים, אפשר למצוא קצת נחת בחיפוש ורכישה של דירה חדשה מקבלן וליהנות מהציפייה לקבלת המפתח ו"קריעת הניילונים" מהדירה החדשה שלכם. כאשר אתם נדרשים לקחת משכנתא בפרויקטים חדשים, כדאי שתהיו גם מודעים לזכויות שלכם ולהבדלים בין משכנתא לדירה חדשה לבין משכנתא לרכישת דירה יד שנייה:

  1. שמאות – ברכישת דירה יד שנייה הבנק דורש ביצוע שמאות על מנת לוודא את שווי הנכס, לעתים שמאי מעריך את הנכס בפחות מהשווי בו הדירה נרכשה ואז עלולה להיות בעיה עם סכום המשכנתא הדרוש לכם. במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן ובתנאי שישנו בנק שמלווה את הפרויקט, תוכלו לקבל פטור מביצוע שמאות לדירה.
  2. הצמדה למדד תשומות הבניה – בדרך כלל כאשר רוכשים נכס מקבלן, מחיר הנכס צמוד למדד תשומות הבניה, שימו לב כאשר אתם עורכים את החישובים הכספיים שלכם, לקחת בחשבון את הפרשי ההצמדה שעשויים להיות במחיר הנכס הסופי והיערכו לכך בהתאם. אם אינכם יודעים להעריך זאת לבד, היעזרו באיש מקצוע.
  3. תוספות לדירה – תוספות אשר נרכשות ישירות מהקבלן ורשומות בחוזה כחלק ממחיר הדירה (כגון חניה נוספת, מחסן, שדרוג כזה או אחר) נכללות לצורך חישוב שווי הנכס לצרכי משכנתא, לעומת זאת תשלום שכר טרחת עורך דין הקבלן או שדרוגים שאתם מבצעים בנכס באופן עצמאי, אינן נכללות בשווי הנכס.
  4. תשלום חודשי מופחת – לרוב, האכלוס בדירה מקבלן הנו בטווח של שנה-שנתיים ויותר מיום חתימת החוזה, באפשרותכם לקבל מהבנק "גרייס" (תשלום חודשי מופחת של ריבית בלבד) עד האכלוס של הדירה אם הנכם גרים בינתיים בשכירות ומשלמים שכר דירה, על מנת לא להכביד על עצמכם בתקופת הביניים.
  5. משכנתא בחלקים – בדרך כלל ברכישה מקבלן התשלומים נפרסים על פני תקופת הבניה. במקרים אלו יתכן ותדרשו לקחת את המשכנתא בחלקים. הבנק נוהג לאשר לכם מראש את כל סכום המשכנתא המבוקש ומשחרר לכם בכל שלב את הסכום שאתם צריכים. התשלום החודשי שאתם משלמים בכל פעם הוא רק על החלקים שכבר משכתם מהבנק בפועל, תשלומים שעדיין לא שולמו לקבלן, לא יחויבו בריבית ולא תצטרכו לשלם עליהם החזר חודשי, גם אם הבנק אישר אותם כמסגרת של המשכנתא. שימו לב כי הריבית על המשכנתא מתקבעת בפועל רק ביום שחרור כל סכום וסכום, כך שעשויות להיות לכם ריביות שונות במשכנתא על החלקים השונים.

 

5/5 (1)

Please rate this

מעוניינים ליהנות מכל היתרונות של יועץ משכנתא מקצועי ואובייקטיבי?

משכנתא מאסטר מציעה את שירותי ייעוץ המשכנתאות של חברת "מנטה ייעוץ משכנתאות",
מהחברות הגדולות בארץ בתחום ייעוץ המשכנתאות.

יעוץ המשכנתאות של חברת מנטה, מעניק לכם ייעוץ משכנתא אובייקטיבי,
עם היתרונות הטובים ביותר בשבילכם ללקיחת משכנתא:

כלים טכנולוגים מתקדמים כמו ה "אופטימיזטור": האופטימיזטור מאפשר
בדיקה של תמהיל משכנתא עם עשרות פרמטרים שונים ושינוי שוק רבים
למציאת תמהיל מנצח = חסכון משמעותי של עלויות המשכנתא

  • יכולת מיקוח גבוהה מול הבנקים
  • יועצים מנוסים ומקצועיים
  • עובדים עם כל הבנקים
  • מטפלים באלפי לקוחות מידי שנה
  • ליווי מלא בכל התהליך
  • חסכון בזמן, ריצות וכאבי ראש של התעסקות עם בנקים

30% הנחה לפונים דרך האתר
(*ההטבה לזמן מוגבל)




    נגישות